Rosell: «Kun Guardiola kjenner sin fremtid»

Pep Guardiolas kontrakt med Barça utløper til sommeren, og klubben har enda ikke offentliggjort at de har kommet frem til en ny avtale. Men ifølge president Sandro Rosell er bekymringer kun sløsing av tid.

Sist sommer holdt Guardiolas kontrakt med Barça på å løpe ut, og spekulasjonene rundt hans karriere som Barça-trener begyne å herje. 39-åringen valgte til slutt å forlenge med et år.

Nå er treneren i samme situasjon igjen, og blir dermed nødt til å komme frem til en beslutning snarest for å unngå at pressen går av hengslene.

Ifølge Mundo Deportivo er Guardiola allerede i kontraktsforhandlinger med Barça, og denne gangen skal det visstnok dreie seg om en avtale som strekker seg over tre sesonger. I avtalen skal det imidlertid inkludere at Guardiola etter hver sesong skal ha mulighet til å forlate klubben dersom fristende tilbud dukker opp.

Barça har enda ikke bekreftet at de har kommet frem til noen avtale, men ifølge president Sandro Rosell kan man ta det helt med ro.

- Guardiola er den eneste som vet hvor fremtiden hans ligger. Han har vist seg som svært viktig for denne klubben både som spiller og trener, men ingen andre enn ham selv kan si hvor han vil være neste sesong, sier Rosell til Sport.

Kommentarer

BLAUGRANA.NO modererer kommentarene, men alt innhold er kommentarforfatterens ansvar. Vi oppfordrer til å rapportere upassende kommentarer til oss (via linken i hver kommentar) slik at vi blir gjort oppmerksomme så raskt som mulig.

bjørnar
Tor 30. des, 2010 kl. 20:11

Dersom Guardiola stikker, stikker jeg..

Martin Helge Bechmann
Tor 30. des, 2010 kl. 20:25

Håper du ikke mente det. Men om Guardiola forsvinner til en klubb i Japan, da blir det MYE Japansk fotball på meg de neste årene!

Stian Sand
Tor 30. des, 2010 kl. 20:52

Om Pep velger å dra, så mister jeg litt av mitt «unge» FC Barcelona hjerte. Men det «gamle» FC Barcelona hjertet vil alltid være der, uansett hva som skjer! Men jeg håper at Pep forblir i Barcelona, han har gjort og gjør en strålende jobb.

Fredrik
Tor 30. des, 2010 kl. 21:01

Han har vid mange tillfellen visat seg vare en usel kamp-coach. Situationen med Zlatan visar att han er en usel kommunikatör. Barça skulle bli ännu bedre med en kompetent og erfaren coach. Guardiolas fördel er främst att hans personlighet passer bra i gruppen og att han kan hålla ihop laget.

mads pedersen
Tor 30. des, 2010 kl. 21:08

haha lattelig å si det du sier fredrik, å bruke situasjonen med zlatan er jo bare dumt, verken jeg eller du vet hva som er sant når det gjelder hva som skjedde mellom zlatan og pep. og å bare høre det fra zlatan hjelper jo hvertfall ikke han kommer jo bare dritt fra.

pep er rett og slett den beste treneren barca kan ha, ingen kommer til å bli noe bedre og det har ingenting med rutine å gjøre, men at pep kjenner klubben tvers gjennom og de fleste spillerne i klubben også. denne klubben mister MYE om vi mister pep.

grunnen til at du snakker om zlatan er vel at du er en zlatan fan, men makkan til lat spiller har jeg aldri sett i mitt liv.

Lamro
Tor 30. des, 2010 kl. 22:26

Hvem foreslår du, Fredrik? Never touch a running system.

Fredrik
Tor 30. des, 2010 kl. 22:40

Drillo.

He he, nei jeg vet ikke. Det finns mange. Vem som helst av verdens topp 30 coacher. En som förstår Barças specielle kultur men ikke er redd för att ifrågasätta den. Men en coach som er intresserad av att få verdens beste lag att utveckla sitt spill.

Tuan Tran
Fre 31. des, 2010 kl. 00:01

Barça trenger ikke å utvikle en dritt, de er outstanding slik som de er. Guardiola er kanskje den mest perfekte treneren for Barça, og det har han bevis gang på gang. Eneste grunnen til du ikke liker Guardiola er fordi han lot Zlatan som du elsker så jævlig dra som IKKE passet inn i Barça spillestil. Hver gang du dukker opp på denne siden kritisere du Barça som er dum å la Zlatan gå, og at Guardiola er dårlig trener. For noen mnd tilbake var du skikkelig kritisk at Barça byttet ut Zlatan og inn med Villa.. men.. det var veldig RIKTIG å bytte de 2.

Du sier Guardiola ikke tørr å prøve ut noe nytt? Hva med å prøve ut Zlatan. Fra lave, raske spiss, bevegelig, løper mye i bakrommet, til en Zlatan som må hels ha ballen i foten, stillestående, stor, sterk, oppspillpunkt. Og ja det gikk dårlig. Zlatan er utrolig spiller, men for Barça passet han ikke helt inn, og Barça SKAL ikke bytte noe som hels stil for å tilpasse en spiller. De hentet inn en Villa som er ganske lik Eto’o type, og se, nå er Barcelona tilbake til det året de vant trippel. Slå Madrid 5-0, det sier alt. Guradiola viste at han gjorde feil ved å kjøpe en spiller som Zlatan og gjorde det rett ved å selge han etter bare ett år.

Kawa Aziz
Fre 31. des, 2010 kl. 00:02

Det var en periode jeg mislikte det Pep gjorde for å løse problemer, men nå forstår jeg at han gjorde alt riktig. JA, TAKK til flere sesonger med Guardiola.

Wiggo Carvillet
Fre 31. des, 2010 kl. 00:04

Lamro… Kun ikke vært mer enig! Pep er en helt fantastisk trener og jeg håper for Guds skyld han blir i flere år til! Barça er verdens beste lag under ledelse av Guardiola, ingen kan erstatte han på nåværende tidspunkt. Legendarisk spiller og trener!

Fredrik
Fre 31. des, 2010 kl. 00:13

«Barça trenger ikke å utvikle en dritt, de er outstanding slik som de er.»

Jeg vet ikke hur gammal du er, Tuan, men en ting du kommer att lära deg i livet är att det är när du är som bäst som behovet av utveckling är som störst.

Vad gäller bytet Zlatan-VIlla så tror jeg det var bäst för både klubben og Zlatan.

Wiggo Carvillet
Fre 31. des, 2010 kl. 00:31

Villa er nok det beste alternativet for verdens beste lag ja!

magnus
Fre 31. des, 2010 kl. 01:02

vår beste «21» gjennom tidene såt nok klar til å overta om det skulle være nødvendig.

JP Viken
Fre 31. des, 2010 kl. 01:06

Rosell er sikkert en trivelig og smart businessmann, men han må da være det nærmeste vi kommer ett rotte mennenske? :)

Tuan Tran
Fre 31. des, 2010 kl. 02:55

hæ?! Man trenger å utvikle seg mest når man er best?! Jeg er gammel nok til å vite at når man er best er det best å holde formen sin, ikke forandre for mye. Seriøs, så tror jeg du ikke er gammel nok til å forstå sport engang. Man trenger å utvikle seg mest når man er best?! seriøs, har du hørt på deg selv?! Kanskje man trenger å utvikle seg best når man er dårligst…? Men du, lykke til med livet, seriøs du er blåst az.. Du få ha dine meninger az.. jeg gir opp.

Ps. Bare innerømme det, du er sur på Guardiola fordi han solgte Zlatan. Det ser man tvers gjennom deg. Og det er hovedgrunnen, That’s it.

Fredrik
Fre 31. des, 2010 kl. 03:12

Ja, Tuan, det var mycket intressant du hade att säga. Synd att du ikke ens försöker att tenke först.

Tuan Tran
Fre 31. des, 2010 kl. 03:41

seriøs, jeg får bare lattis av deg az.

Tuan Tran
Fre 31. des, 2010 kl. 03:44

Men okey, om du mener Pep er dårlig trener og Barça hadde blitt mye bedre med en annet, så er det jo din mening. Og om du mener Zlatan er verdens beste spiller er det lov også.

kjell
Fre 31. des, 2010 kl. 03:51

Må svenskene holde kjeft om Zlatan, overgangen var en kjempe tabbe og enhver idiot kunne se at den trege selvgode mongisen Zlatan ikke passer inn i spansk liga. Han er rett og slett for dårlig og treg.

Når det gjelder Pep håper jeg selvfølgelig han blir, da han er en genial trener og motivator, tror dog han blir til tider overvurdert. Han trener faktiskt et lag som gjør det meste selv (noe han selv sa), og hans prestasjoner på overgangsmarkedet er laaangt under par. Liker heller ikke det at han kun vil ha årskontrakter, eller ha en klausul som lar han avslutte kontrakten ved et bedre tilbud. Det viser ikke det engasjementet jeg mener det krever for å få full tillit.

Simen
Fre 31. des, 2010 kl. 05:11

Da Guardiola ble A-lags trener var jeg fryktelig kritisk, for det første fordi han kom rett fra reservelaget og fordi noe av det første han gjorde var å selge Ronaldinho og Deco, (Deco var da favoritten min på Barça).

Men det gikk jo bare et år før jeg skjønte at mannen var et geni og han gjorde absolutt alt riktig. Han har vel gjort en feil i sin trener-karriere i Barça og det var å selge Eto’o og få inn Zlatan. Men det har han jo allerede fiksa opp igjen! :-)

Guardiola er riktig mann for Barça. Jeg klarer absolutt ikke å se for meg en annen trener enn han i Barça for øyeblikket. Så for guds skyld Pep, BLI!

Ottar
Fre 31. des, 2010 kl. 10:51

Pep er fantastiskmed barca stil ,men til å kjøpe er han ikke så god! Hvis han drar håper jeg Wenger(går nok ikke) Carla Ancelotti, Hodgson(kødda) Kanskje en gammel barcelona spiller:

Vegard
Fre 31. des, 2010 kl. 11:20

Når Guardiola er ferdig kan Luis Enrique (Barça B sin trener) ta over. Hvis ikke kan Johan Cruyff ta over. Så kan Xavi eller Puyol ta over om ti år eller mer.

Roberto
Fre 31. des, 2010 kl. 12:24

Latterlig av Fredrik å dra inn Zlatan i alle diskusjoner. Zlatan er tidenes dårligste kjøp for noen fotballklubbever. Mtp ca 800 millioner i totalkostnad for en spiller i ett år som spilte ok i 3 mnd og var dritt dårlig og en stor hemsko for laget ellers.. Zlatan har svært begrensede ferdigheter som spiss med sin mangel på fart, et ego større enn Nordtug (men med VELDIG mye mindre fighterevne). Zlatan har aldri vært noen stor success i CL eller på landslag. Zlatan har kun lykkes i middelmådige ligaer med svært lite tempo på fotballen. Han er ikke god nok for spansk eller engels toppfotball. i tillegg har Zlatan verdens største klovn som agent, en person det er helt umulig å ta seriøst og som bare gjør Zlatan enda mer uspiselig for det er bare ytterligere med på å trekke ned inntrykket med alle de eksttremt tåpelige uttalelsene han har kommet med opp igjennom årene..

Zlatan skal være glad for å være i Italia, et land der pengepungen til klubbene i mye større grad avgjør enn ferdighetene. Han passer i et av auropas mest korrupte land, sier ikke mer enn at jeg er veldig glad han er borte fra Barça. Mindre lagspiller har verden aldri sett :-/

MortenP
Fre 31. des, 2010 kl. 12:33

Tror ikke man helt kan trekke inn «overgangsferdigheter» når man skal vurdere treneren i Barça. Guardiola kommer nok opp med noen ønsker, men det er overhodet ikke han som forhandler om spillerkjøp og salg (det er kun i FM), det er det den tekniske direktøren og evt klubbpresidenten som tar seg av. Cruyff har jo innrømmet at det var han som presset på for Zlatan, og at Pep ikke var den som presset på for dealen, snarere tvert i mot.

Pep skal ha ros for at han har en vinnerskalle, han forstår og kjenner klubben tvers igjennom, og han tør å satse på La Masia. Med feks Ancelotti eller Mourinho tror jeg ikke vi hadde sett Busquets og Pedro der de to er i dag. Og antall titler tatt i betraktning (pluss at han holder unna for Real M som kjøper den ene gigantspiller etter den andre) er det bare stjerner å få for Guardiola i min bok.

Johannes
Fre 31. des, 2010 kl. 12:48

Det er i det hele tatt ganske enkelt: Barça blir ikke den samme klubben uten Pep, og Pep blir ikke den samme treneren uten Barça. Håper han skjønner det!

Jamal Peroti
Fre 31. des, 2010 kl. 12:58

Nå må dere heller ikke si at Zlatan er dårlig, for det er han absolutt ikke! Men til Barças stil å være, så passet ikke Zlatan på benken en gang! Guardiola gjorde absolutt alt riktig ved å kvitte seg med Zlatan igjen, selvom han ble godt likt helt i starten fordi han scorte mye! Vi får bare håpe Guardiola blir!

Einar
Fre 31. des, 2010 kl. 14:38

Helt enig med deg Jamal!

Zlatan er ingen dårlig spiller, bare se på ham i Milan nå. Men han passet ikke inn i Barcelonas spillestil.

Alexander Larsen
Fre 31. des, 2010 kl. 15:00

Hvis Guardiola ikke blir så hent Cruyff men helst guardiola men Cruyff kjenner til magien til barca

Rune Mikkelsen
Fre 31. des, 2010 kl. 16:49

Tuan Tran, nå er du igang igjen. Tar mannen i stedet for ballen. Om Fredrik mener det han mener, så har han all rett til det. Jeg kan heller ikke si at du ikke skal ta mann før ball, men jeg kan mene noe om det. Om jeg hadde rett mht Busquets eller ikke(noe du inrømte jeg hadde, så jeg her tidligere), spiller ingen rolle i denne settinga. Heller ikke om Fredrik har rett eller ikke mht. Zlatan. Som de fleste her inne har forstått, så er det ytringsfrihet i Norge – OGSÅ her inne. Ikke noe morsomt å ytre sine meninger om det alltid er noen som angriper den som ytrer meninga.

Forøvrig så vil Guardiola forlate FC Barcelona den dagen riktig klubb dukker opp. Det jobbes med å finne en riktig klubb for ham. Men om det skjer i 2011 eller senere, vet ingen. Det skjer iallefall ikke før han SELV vet han har gitt alt for klubben og ikke har mer å tilføre. Hans arvtaker vil mest sannsynlig være en med bakgrunn i klubben. Kan godt være en som er «ukjent» for folk flest, men som kjenner til hvordan arvesølvet skal behandles.

Måtte 2011 gi oss et rikt år i ytringsfrihetens navn – og fremdeles mye vakker fotball fra Barça! :-)

Eddie
Fre 31. des, 2010 kl. 16:50

Pep er rett mann for Barça og fint å se Cruyff tilbake. Dagens Barça har få svakheter noe Pep har vært med å bidra med.

Merklig mange som er kritisk her. Ikke lett å spille som Barça og derfor også vansklig å finne de rette spillerne. 7 av spillerne er spanske å vært en god stund i Barça.

Ikke ofte man ser spilllere skli greit inn som det Villa gjorde, men så kjenner han sine spillere fra landslaget.

Hvem er back up for Alves?

Godt nytt år folkens, vi leder serien og er i god form… tror hovedtrener har hatt noen grep for å få det til. For se hvordan gjengen fikset julefeiringen.

Lars J
Fre 31. des, 2010 kl. 17:34

@Fredrik: Han har vid mange tillfellen visat seg vare en usel kamp-coach. Situationen med Zlatan visar att han er en usel kommunikatör.

Kan du sende meg en mail på lars_e_johansen@hotmail.com og utdype dette. Så skal jeg svare deg. Eventuelt send meg din først, så skal jeg svare på hvorfor du bør vurderer å endre din mening om dette.

August
Fre 31. des, 2010 kl. 20:59

håper ikke pep forsvinner. det blr skandale!

Tuan Tran
Lør 1. jan, 2011 kl. 02:16

Det er det jeg sa rune mikkelsen, nå må du jammen meg lese alt før du kommenterer. Han sier Guardiola ikke er bra, jeg sier han er bra. Han mener Zlatan har blitt behandlet dårlig, jeg sier Zlatan blir behandlet riktig, også har jeg skrevet til syvende og sist, at han kan ha sine egene meninger. Så det må du få med deg også. Jeg skriver også min meneger og syns ike hans er riktig.

At noen kommer inne her og dele sine meninger med andre må de også regner med at det blir lest offentlig, da MÅ de også regner med at folk kommenterer eller ikke. That’s it, hvis ikke, så ikke ikke skriv. Hold det for deg selv. Dette er offentlig side, du vet det?

Tuan tran
Lør 1. jan, 2011 kl. 07:40

Men anngående det med å angripe folk, du rune mikkelsen angrep alle den gangen, ved å si ingen hadde noe som hels kunnskaper om fotball bare fordi de ikke likte busquet, så… Du er jo den siste som skal begynne å si noe som helst om meg.

petter
Søn 9. jan, 2011 kl. 03:54

haha fredrik.. du, jeg har fulgt med mange år i toppfotballen. og når du drar frem det vaset med at at: når det er på topp er da man trenger å utvikle seg mest, ja da må jeg bare le. greit.. lurt er det å gjøre litt forandringer etter en vinner sesong, f.eks kjøpe en spiller eller to for å beholde dynamikken, hindre i at laget blir mett og «sovner». men å utvikle så mye er bare tull. hvor mye har manchester united forandra seg på 20 år? de vinner for de beholder sin kontinuitet, akkurat som barca.

zlatan? hadde han vært norsk hadde han ikke vært lite populær. usportslig møkkaspiller fra et møkkaland. overvurdert. et vinnerlag kan ikke ha en eneste spiller med mentaliteten til zlatan. hva gjorde zlatan for å stoppe kjeften på den idiotiske agenten sin pluss sin egen sutring? se nå bare på hvor mye folk felst i norge setter pris på northug..not.

petter
Søn 9. jan, 2011 kl. 04:01

Rune Mikkelsen. du tar feil i at pep er interessert i å forlate barca. det han gjør er å sette press på styret, presidenten og generelt folk i klubben, så de vet han setter strenge krav til alle. han vil ha maksimale forutsetninger for å lykkes. han viser at han ikke finner seg i noe ego krumspring fra noen. bl.a med å bare signere et år av gangen, et glimrende tiltak for å beholde full kontroll av pep. dette tror jeg de fleste forstår.

Legg til din kommentar

Artikkelen er stengt for nye kommentarer.