Iniesta ute mot AC Milan

Den svært lite gledelig nyheten fant plass under dagens treningsøkt, da det ble klart at midtbanespilleren ikke er med til Italia.

Det er snakk om ubehag i venstre lår. Heldigvis er det ikke snakk om en skade av den alvorlige sorten. I tillegg er Dani Alves suspendert.

Kommentarer

BLAUGRANA.NO modererer kommentarene, men alt innhold er kommentarforfatterens ansvar. Vi oppfordrer til å rapportere upassende kommentarer til oss (via linken i hver kommentar) slik at vi blir gjort oppmerksomme så raskt som mulig.

Ivar
Man 21. nov, 2011 kl. 15:03

Herlig! Akkurat det et skakkjørt lag trenger nå.

Får bare håpe Pep har mot nok til å la Thiago starte i stedet for Keita.

barca fan
Man 21. nov, 2011 kl. 15:07

det går helt fint vi har jo fabregas og thiago. høyrebeck adriano.

Imran Iseni
Man 21. nov, 2011 kl. 15:11

null problem. sier ikke at vi ikke trenger verdens beste midtbane spiller men vi har cesc som dekker han helt fint vi har de tre spanske, fantastiske spillerne Xavi, Cesc og Busquets, men håper dette ikke blir noe alvor slik at han ikke mister El- Clasico..

willem
Man 21. nov, 2011 kl. 15:37

Valdes

Adriano – Masch – Pique – Abidal

Sergi

Xavi – Cesc

Pedro – Messi – Sanchez

willem
Man 21. nov, 2011 kl. 15:37

Sergio skulle det selvfølgelig vært

Espen
Man 21. nov, 2011 kl. 17:32

Adriano er vell fortsatt skadet?

Kim Roger Rydeng
Man 21. nov, 2011 kl. 21:28

@ Ivar: Jeg slutter aldri å la meg fasinere over hvilken dysterpytt du er. Laget fremstår kanskje ikke like solid som i sine best perioder, men er likevel ubeseiret i serie og ChL. Vi har hatt god kontroll i de fleste kamper, skaper bra med sjanser og scorer neten like mye mål som er RM i kalasform. Bakover er det potte tett. Dette er situasjonen på tross av til tider massive skadeproblem. Likevel trekker du fram begrep som skakk-kjørt om laget og hodeløst om vår eminente Guardiola. Hva er det du egentlig forventer? Du er fullstendig virkelighetsfjern om du mener dette er «skakk-kjørt».

Ivar
Man 21. nov, 2011 kl. 22:07

Kim, jeg vet ikke helt hvem som er på jordet her. Du trekker frem begrep som potte tett. Snakker du da om Barça hjemme eller Barça borte? Det er nemlig to vidt forskjellige lag. Det lukter ikke akkurat gull av et lag som ikke makter å levere gode bortekamper. Hva forventer jeg? At vi spiller like godt som i fjor, gjør vi det vinner vi det som er. Er det for mye forlangt? Hadde vi en skadefri tropp i hele fjor? Det er ikke madrid som er bedre i år, de spiller den samme normale fotballen som alltid. Det er vi som har falt minst to hakk fra i fjor. Når t.o.m Lars Tjernås ser at det er noe som skurrer i årets Barçautgave, burde du ta deg en tur ut av bobla di og stikke fingern i jorda for å få et litt mer objektivt synspunkt på saker og ting.

Kim Roger Rydeng
Man 21. nov, 2011 kl. 22:55

@Ivar: Det kan jeg svare deg på; det er du. Jeg har ikke sagt og ikke ment at vi er like gode som i fjod. Ennå. Tvert imot. Poenget er at du fullstendig har mistet bakkekontakten i din kritikk. Både når det gjelder prestasjonene og når det gjelder 3-4-3. Det finnes en, eller egentlig mange, mellomting mellom ekstraordinært fantastisk og skakk-kjørt. Baklengssnittet borte er likevel 1. Det er ikke så verst det heller. Faktisk best.

Jeg vet ikke om jeg tror på gull i år, men det betyr likevel ikke at Pep er hodeløs og Barça er skakk-kjørt. Du er så tabloid og inflasjonsdrivnde i språket at det er vanskelig å ta deg seriøst. Vil si jeg er ganske nøktern og egentlig på linje med Tjernås som du trekker fram.

For mye forlangt å være så dominant i forballeuropa år etter år? Selvsagt er det det. Det er en grunn til at ingen har klart å forsvare ChL-tittelen.

Ivar
Tir 22. nov, 2011 kl. 04:32

Da er vi hvertfall enig om at det ikke blir no gull i år.

lasse gjervik
Tir 22. nov, 2011 kl. 07:56

Ivar, håper ikke du har så store forventninger til ting generelt, at alt skal være like bra som ifjor. for da kommer store deler av livet ditt til å suge. Ifjor ble Barça betegnet som tidenes beste lag av mange, klin umulig å være så god hele tiden.

Gå et annet sted å vær pesimist.

Petter Ove
Tir 22. nov, 2011 kl. 09:48

Ivar, du tar nok feil i en ting til; Real virker et par hakk hvassere enn i fjor. Om det vedvarer gjenstår å se. Enig med Kim Roger og andre at vi kan ikke forvente at Barça skal holde toppnivået fra i fjor hele tiden. Det er urealistisk.

Ivar
Tir 22. nov, 2011 kl. 15:11

Petter, jo har nok rett der. madrid spiller på samme kjedelige måte som i fjor. Forskjellen ligger i at vi spilte like gode bortekamper som hjemmekamper i fjor. I år har vi to lusne 1-0 seiere å vise til. Jeg er hvertfall glad for at dere innser det samme som meg, at det ikke blir noen viktige titler i år. Jeg kunne fortstått at vi synker mange hakk i prestasjon hvis vi hadde solgt noen nøkkelspillere, men at vi skal bli så mye dårligere ved å hente Cesc, Thiago og Alexis er merkelig. Men regner med dere forstårsegpåere har et fornuftig svar til dette.

kristoffer
Tir 22. nov, 2011 kl. 19:00

@Kim

At ingen har forsvart CL tittelen er helt feil!

Simen
Tir 22. nov, 2011 kl. 21:30

Jeg ser da ingen som sier seg enig med deg Ivar.. Snarer tvert imot!

Simen
Tir 22. nov, 2011 kl. 21:30

Jeg ser da ingen som sier seg enig med deg Ivar.. Snarere tvert imot!

Fredrik
Ons 23. nov, 2011 kl. 10:48

Søren, det var dumt.

Noen sov vet lagoppstillinga?

Marius
Ons 23. nov, 2011 kl. 11:15

Det er faktisk helt riktig at INGEN har klart å forsvare CL tittelen. INGEN lag har vunnet CL 2 år på rad siden CL startet i 92/93 sesongen.

Ivar
Ons 23. nov, 2011 kl. 16:12

Etter årets CL er det heller ingen som har klart å forsvare tittelen.

alex
Ons 23. nov, 2011 kl. 16:26

gi deg ivar.. du må ha utrolig liten peiling på fotball viss du sier at real spiller kjedelig.. de spiller fantastisk angrepsfotball og kan gjøre det pga spillerne deres.. de løftet seg et hakk iforhold til ifjor, men viss folk husker: alle, eller iallefall jeg, tenkte madrid spilte bedre og farligere angrepsfotball en barca HELT TIL de møttes på camp nou.. etter det var det ingen tvil hvem som var best.. hva om real blir most på camp nou igjen? kanskje ikke 5-0, men likevell knust? skal du komme tilbake og fortelle at det og er dårlig? å ikke klare 5-0 men likevell kjøre over real ?

Ivar
Ons 23. nov, 2011 kl. 17:53

Jeg kan nok litt mer om fotball enn deg Alex. Bare måten du kommenterer på forteller om store hull i kunnskapene dine. Når jeg sier kjedelig fotball, mener jeg normal fotball som vi ser fra de fleste andre toppklubber i Europa, madrid spiller ikke en type fotball som skiller seg ut, slik som vi gjør. Jeg personlig mener slik type dirkete «kick and run» fotball er primitiv og all annen fotball enn Barçafotball er kjedelig. Hørt om smak og behag? Forskjellen fra i fjor er at vi på denne tiden hadde levert godt spill på hjemmebane og gode bortekamper, selvom 5-0 kampen ble et klimaks. Ser man bort i fra Villareal og Osasuna har samspillet (tiqi taqa) vært fraværende selvom vi har vunnet komfortabelt. Det er noe uforløst over årets utgave. Og med tanke på hvordan vi tidvis blei voldtatt av både Athletic og Valencia har jeg vondt for å se hvordan vi skal stå i mot madrid på bernabeu. Bare det å se den jevnt fordelte ballbesittelsen fra Supercopa kampene burde være et skremmeskudd til de fleste som er objektive nok til å ta av seg Barçabrillene en gang i blant.

Adren
Ons 23. nov, 2011 kl. 19:07

Ivar

Du har helt rett. Jeg er enig med deg, og jeg tviler at du er real fan som viser seg barca fan.

Legg til din kommentar

Artikkelen er stengt for nye kommentarer.