Offisielt: Zlatan klar for AC Milan

Klubbens offisielle hjemmesider melder lørdag kveld at man har nådd frem til en avtale med AC Milan om en utlånsavtale for Zlatan Ibrahimovic.

Dermed er et overgangshysteri – som har pågått siden juni – omsider over. FC Barcelona og AC Milan er enige om en utlånsavtale med kjøpsrett til €24 millioner for svensken. Skal man tro italienske medier, skriver Zlatan under en fireårskontrakt, som er verdt €8 millioner i året.

Angriperen gjennomfører den obligatoriske legesjekken på mandag.

- Jeg er fornøyd med at det er avsluttet og at alt er i orden, sier svensken.

Det er ingen tvil om at svensken har vært uønsket på Camp Nou denne sommeren. Tonen mellom spilleren selv og trener Guardiola har vært alt annet enn god; senest eksempel på dét fikk vi da Guardiola valgte å se bort ifra svensken til morgendagens oppgjør mot Racing Santander.

Hva tenker/mener du om overgangen? Var det riktig å la han gå etter kun én sesong? Legg igjen en kommentar i kommentarfeltet under!

Kommentarer

BLAUGRANA.NO modererer kommentarene, men alt innhold er kommentarforfatterens ansvar. Vi oppfordrer til å rapportere upassende kommentarer til oss (via linken i hver kommentar) slik at vi blir gjort oppmerksomme så raskt som mulig.

Fredrik
Lør 28. aug, 2010 kl. 21:56

Det står ju på Barças hemsida till och med.

Lars J
Lør 28. aug, 2010 kl. 22:02

Ja, det var enden på noe som må kunne kalles tidenes dårligste deal - enten man elsker eller hatet Zlatan. En Eto`o fattigere, og hvor mange hundre millioner taper vi på Zlatan? Kontra det vi betalte.

Fredrik
Lør 28. aug, 2010 kl. 22:05

Vad Zlatan sa när han kom ut fra Camp Nou:

"Eftersom Pep Guardiola ikke ville ha meg er detta den besta lösningen."

"Jeg vet ikke vad problemet med Guardiola er, ni får fråga honom"

"Jag är lycklig, för jag kommer till en av de bästa klubbarna i verden".

"Nu ska jag vinne alla titlar med Milan".

Fredrik
Lør 28. aug, 2010 kl. 22:11

Intressant med tanke på Raiola, det Barça skriver:

"The deal was able to be done thanks to the collaboration of the player and the willingness of his agent to conclude the negotiations."

Ha ha.

Fredrik
Lør 28. aug, 2010 kl. 22:15

"Barcelona president Rosell has left the offices through the backdoor without making statements."

Lars
Lør 28. aug, 2010 kl. 22:17
alex
Lør 28. aug, 2010 kl. 22:17

hallo

når zlatan kom te braca sa dere at han va beste, men nå seie dåkke at han æ dårlig?!?!?!?!?. men eg sa før han kom te barca at han va ikkje goe nok.

og det samma med david villa. han og kan ikkje være så goe som etoo,,

det beste æ å kjøpe (Diego Martin Forlán )

Jawad Said
Lør 28. aug, 2010 kl. 22:19

Begredelig avtale er mitt ord.

Long
Lør 28. aug, 2010 kl. 22:38

Jaja, han er jo Guardiolas 5.spiss bak Messi, Villa, Pedro og Bojan.

Fredrik
Lør 28. aug, 2010 kl. 22:43

På frågan vad som var problemet i Barcelona svarar Zlatan:

– Problemet var att Guardiola inte ville ha mig. Han har tagit glädjen ifrån mig, men nu återkommer den.

– Jag lämnar inte Barcelona på grund av staden, jag lämnar den på grund av filosofin.

Är du besviken på tränaren?

– Mycket besviken. Jag vet inte om han är rädd för mig.

– När jag kommer in i ett rum lämnar han det ofta...

Fredrik
Lør 28. aug, 2010 kl. 22:50

@Lars Vad menar du? Igår gick Barça ut med en pressmelding där de skulle ta hårda tag i Raiola. Idag tackar de honom, og Rosell kryper ut genom bakdörren.

Jag finner det intressant nog att nämna.

Inge S
Lør 28. aug, 2010 kl. 23:24

Tror Barça svekkes ved at Zlatan forsvinner. De mister en dimensjon med hans overgang til Milan.

Jonis Josef
Lør 28. aug, 2010 kl. 23:30

Synes det var en vanvittig dårlig avgjørelse av Guardiola å la Zlatan gå. Han har vært lojal og positiv gjennom hele sesongen, selv om han ikke alltid leverte. Man trenger tid for å tilpasse seg et nytt land. Zlatan har vært god under oppkjøringen og beviser at han har utviklet seg.

Jeg har fått ett inntrykk av at Guardiola kun er interessert i spanjoler, eller spansktalende spillere. Jeg vet ikke, jeg, men jeg er hvert fall skuffet.

Dejoo
Lør 28. aug, 2010 kl. 23:35

skuffende, VERDENS BESTE SPISS!!

mads pedersen
Søn 29. aug, 2010 kl. 00:15

alle som kritisere overgangen synes jeg heller burde stole på hva garidola vet va han gjør :) han er genial så bare se går bra med de vi har :D

og forresten pedro prestere jevnere over tid :D

Jony Niles
Søn 29. aug, 2010 kl. 00:17

Er kanskje en lite smule skuffet?

Håpet på at han ble i en eneste sesong til!

Espen Dahle
Søn 29. aug, 2010 kl. 00:22

Tror ikke Barça blir noe dårligere ved at Ibra forsvinner. De har for mange gode spillere til at det skjer. Synd at en av verdens beste spisser drar, men hvor mange trenger man egentlig? De har Villa og Messi ect. Ibra hentet ca 100 millioner i året i lønn, er han verdt det? Ikke i forhold til hva han presterte i fjor, mener jeg. La Ibra dra tilbake til Italia, ingen spiller er større enn klubben!

Stian
Søn 29. aug, 2010 kl. 00:35

barca skuffet meg veldig nå.. liker virkelig ikke måten pep har behandlet zlatan på... og det er vel også noe tull angående agenten hans men det har ikke jeg noe peiling på...

også når det gjelder macherano-saken.... barca har i flere mnd nå vært desperate etter og få fabregas tilbake til klubben, noe jeg stilte meg negativt til.

og når de til slutt aldri fikk han, kjøpte de macherano? hvorfor kjøpte de han!? busquets burde etter min mening få starte kamper, men etter dette tulle-kjøpet mener jeg også at en rutinert argentisk landslagsspiller ikke skal sitte på benken??

Elaf
Søn 29. aug, 2010 kl. 00:56

Hm, jeg er veldig skuffet og synes at en forklaring (fra Pep sin side) er på sin plass? Hva skjedde med forholdet mellom Zlatan og klubben/Guardiola i 2010? Hvorfor er Zlatan blitt skvist ut?

Jakob
Søn 29. aug, 2010 kl. 01:43

Synest jeg huske at det var noe prat om at Borriello skulle vere med i en byttehandel for Zlatan, ble det noe av? :)

Marius Svendsen
Søn 29. aug, 2010 kl. 01:44

JIPPI !!!!

Endelig er vi kvitt den klysa av en svenske.... ikke er han no bra heller... takk for at Pep endelig skjønte det... =) =)

Det her har jeg sett frem i mot helt siden han signerte i fjor =) =)

Jens Trondsen
Søn 29. aug, 2010 kl. 01:50

Herrejesus! Trodde disse Mikke Mus-forhandlingene var over nå som Rosell hadde tatt over! Er det virkelig INGEN i FC Barcelona som kan litt business? Dette må være TIDENES dårligste deal av en klubb.

Ikke det at jeg blir å savne Zlatan noe nevneverdig, men i dag føler jeg meg rett og slett litt flau over å være culé.

Sindre Rønning
Søn 29. aug, 2010 kl. 03:05
Arne
Søn 29. aug, 2010 kl. 03:13

Helt på tryne spør du meg. Zlatan har ikke gjort noe ting som tilsier at han skal få en slik behandling han har fått. Hvorfor kvitte seg med verdens beste spiss? kanskje han er en smule arogant, men det er Zlatan! uten arogansen hadde ikke Zlatan vert den spillern han er, og etter min mening så har ikke Barcelona noe vondt av å ha en slik spiller, heller tvert i mot.

Benjamin
Søn 29. aug, 2010 kl. 03:21

Hør no folkens. Jeg har alltid vært Barça-fan, og vil alltid være det. Elsker klubben, tenker på Barça 24/7. For å si det sånn, samme hva jeg gjør, så er alltid Barça i tankene mine. Men jaja, la oss komme til poenget :) .

Jeg har alltid likt Ibra siden han begynte å spille. Mens oppførselen var noe annet, noen ganger veldig mosom, men noen ganger helt unødvendig.

Jeg syns Zlatan hadde en god sesong i Barça. Ikke fantastisk, men god. Det ble forventet mange mål av han, men klarte ikke mer enn 21 mål. Noen syns det er dårlig, men jeg syns det var passelig nok med 21 viktige mål. Ibra hadde nesten hele sesongen en kjempegod sesong med herlige mål og målgivende. Vi må aldri glemme målet mot Real på Camp Nou, eller to viktige bortemål på Emirates Stadium mot Arsenal. Han hadde ikke så forferdelig mange mål, men viktige var de. Mot slutten av sesongen så gikk det ikke så bra. Han misbrukte mange sjanser og klarte bare ikke å putte målene. Og han hang ikke så mye i spillet heller. Men alt det er normalt. Han byttet klubb og et land. Han måtte tilpasse seg fotballen i Spania.

Men problemet med Ibrahimovic er at han alltid tror han er sjefen. Sånn er det ikke i Barça. Det er treneren som er sjefen, som tar valgene og bestemmer alt. Ibra skjønner ikke at hvis han spiller 2-3 kamper dårlig, så vil Guardiola benke han i den 4 kampen og gi sjansen til en ung spiller. Som f.eks Pedro som har hatt en fantastisk sesong. Når det gjelder det, så syns jeg at det er bra å benke en god spiller i en kamp og gi sjansen til noen talenter som kanskje også blir store spillere hvis de får sjansen. Det er sånn man skaper et stjernelag. Dessverre så skjønner ikke Ibra at han må benkes av og til når han spiller dårlig. Han syns at han bør spille alle kampene 90 minutter, mens Guardiola ikke tenker det samme.

Jeg var veldig glad når Ibracadabra signerte for oss. Kjøpte bortedrakten med Ibrahimovic bakpå med en gang.

Når det gjelder overgangen til AC Milan, så er jeg skuffet over Ibra. Hvis han sier at Guardiola ikke snakket med han to ganger det siste halvåret, kunne han vel prøvd å snakke med Pep ? Nei, det gjorde han aldri. Jeg skjønner Pep. Zlatan var en god spiller, men arrogant. Å være arrogant i Barça passer ikke. Og det ville ikke Guardiola ha noe av, og der støtter jeg han 100 %,

Barça mister en god spiller, men jeg tror laget ikke blir dårlig. Jeg tror faktisk at laget blir enda bedre siden vi har kjøpt spillere som Villa, Adriano, ( Mascherano er en middel spiller, syns jeg ) men tror han kommer til å bli god i Barça + at vi har unge gode spillere som Pedro, Bojan, Jeffren og mange andre. Vi har også våre servitører, Iniesta og Mr. Målgivende(Xavi) for å ikke glemme verdens beste spiller, Messi <3.

Siden Guardiola har vært i Barcelona og vunnet 6 titler med de på 2 sesonger, og skapt et så godt og positivt lag, så syns jeg at vi ikke bør bli bekymret eller skremt av noen lag i verden. Folkens, vi har Guardiola. Han fikser det, tro meg ;)

Bare en ting til, Jens ? Du er litt flau over å være en cule ? Skam deg ! Vi er verdens beste klubb, ikke bare når det gjelder trofeer, men oppførselen og historien til vår kjære Barça.

Takk for meg og, Visca El Barça ! <3

ozhino
Søn 29. aug, 2010 kl. 10:50

Å kjøpe zlatan er det dummeste Barça har gjort, han ble ikke kjøpt for å gjøre Barça bedre, men heller for å vise real at de også hadde økonomiske muskler. Jeg liker pep, men syns ikke han er særlig flink på overgangsmarkedet, vi tapte jo også i kjøpet av hleb.

Leiv
Søn 29. aug, 2010 kl. 11:22

Quote Benjamin:" Bare en ting til, Jens ? Du er litt flau over å være en cule ? Skam deg ! Vi er verdens beste klubb, ikke bare når det gjelder trofeer, men oppførselen og historien til vår kjære Barça."

Både du og jeg skjønner at det Jens sikter til er en rekke sære forhandlinger når det gjelder både kjøp og salg av spillere. Hvis du mener at vi er verdens beste på området forhandlinger så vil jeg nok, som ekte Cule, si meg uenig. Det er vi ikke. Chrygrynskiy og Zlatans ankomst samt avgang er gode eksempler på relativt dårlig forhandlerarbeid.

Anders
Søn 29. aug, 2010 kl. 12:03

Syns Barça ombestemmer seg ganske mye.. For et par måneder siden sa de at Ibra ikke var til salgs :S

simen
Søn 29. aug, 2010 kl. 12:38

Herregud! Milan må ha gjort tidenes deal her. herregud, de som forhandler for Barça har mye å lære, hvis Milan hadde lite penger kunne de jo prøvd seg på spiller andre veien + penger (regner med at vår finansielle situasjon ikke er så krise som media og vår nye president Rosell sier). Synes Rosell har fått en elendig start.

Espen Dahle
Søn 29. aug, 2010 kl. 12:48

Noen spillere slår til, andre slår ikke til når de bytter klubb. Tror ikke Barça er enestående når det gjelder å ha noen bomkjøp. Den store forskjellen ligger i at Barça, Real Madrid, ManU osv må betale store summer for disse spillerne siden de har tilgang på mye penger. Hadde disse spillerne blitt kjøpt av mindre klubber hadde summen vært en helt annen, og det at de ikke slo helt til ville ville ikke fått den mediadekningen som vi nå ser. Det hjelper heller ikke at det er sirkus Zlatan med agent saken gjelder.

Ta Zlatan f.eks. Han har en konflikt pågående med treneren, han presterer sånn passe, han koster Barça 100 millioner i lønn i året. En spiller som setter seg høyere enn laget, bør prestere utrolig bra. Han bør faktisk være den ene som gjør at klubben vinner alt. Barça har allerede en slik spiller, eneste forskjellen er at han ikke setter seg selv høyere enn laget. Ved å selge Zlatan nå sparer Barça 300 millioner i lønn og de får inn 200 millioner i overgangspenger. Ja, de har sløst bort enorme summer ved å signere Zlatan, men det er sånn som skjer.

Zlatan er borte, men Barça lever videre. Vi klarte oss veldig bra før han kom, gikk bra mens han var der, og vi kommer nok til å klare oss veldig godt etter han har reist også.

Pep har min fulle tillit. Ingen kan komme å si at det han gjør ikke er for klubben og laget sitt beste.

Benjamin
Søn 29. aug, 2010 kl. 13:48

Leiv, Barça har gjort et par dårlige kjøp de siste årene. Men jeg syns de har hatt flere gode enn dårlige kjøp. Greit nok at de har hatt dårlig valg ved kjøp av f.eks Chygrinskyi og Hleb og noen fler. Men de har jo hatt gode kjøp som Ronaldinho, Dani Alves. Pique, og noen fler storkjøp. Jeg syns ingen Barça-fans bør bli flau over klubben sin. Jeg syns at ingen Cule fans bør bli flau over klubben sin.

Helt enig med deg Espen. Pep er best og ingen bør tvile på han ;)

John Jensen
Søn 29. aug, 2010 kl. 13:57

Stygg ripe i lakken for Pep dette. Man visste hvordan Zlatan var før man kjøpte ham, og det var liv om å gjør å kjøpe. Til en alt for høy pris, og med Eto på kjøpet. Det virker som enkelte mener dette er en bagatell, og slikt som skjer. Noen bomkjøp må man kanskje regne med, men her er det snakk om hundrevis av millioner. Minner om at Barça i sommer måtte låne penger for å ha råd til lønninger, så dette er alvorlig.

Gøran Persen
Søn 29. aug, 2010 kl. 14:09

Verdens dårligste avtale, verdens dummeste salg, og ikke minst verdens største idiot av en president. neste gang kan vi jo kjøp aarøy fra aalesund eller trond olsen fra rbk? vi gir rbk 300 mill + david villa for trond olsen, så slipp vi han på free transfer neste år. e det mulig å vær så bak mål?!?

Unal
Søn 29. aug, 2010 kl. 15:00

Helt ærlig, skam dere Barça! Hvorfor selge Zlatan ?!

Are F.VIken
Søn 29. aug, 2010 kl. 16:28

Skuffet over Pep og FCB. Utrolig dårlig. Besitter ikke ord som beskriver hvor latterlig dette er.

Kim Roger Rydeng
Søn 29. aug, 2010 kl. 16:53

Når man alt skulle svekke klubben ytterligere sportslig (som man kanskje er tvunget til pga. finansielle problem?) hadde jeg forventet at det i det minste ville komme en god økonomisk avtale ut av det.

Dette her er nonsense!! Utlån!!!?!?! Opsjon med ramme på €24mill!!??!!? Husker jeg galt eller gav vi over €60mill + Eto'o for ham for et år siden? Så gjør han en kanon høst, har noen problem på utover vinteren før en bra oppkjøring til kommende sesong og så dette?!??!? Er det en av tidenes elendigste handler? Jeg har problem med å fatte det.

Fredrik
Søn 29. aug, 2010 kl. 17:00

Ja det er en stor förlust för Barça. Ikke minst ekonomiskt. Og det er ju tydligt att Zlatan ville bli såld för att han hade problem med Guardiola.

Zlatan har ju talat.

"Jeg lämnar klubben för att Guardiola ikke vill ha meg. När jeg kommer in i ett rum så går Guardiola ut. Jag vet ikke, kanske er han redd för meg. Han har pratat med meg to gånger på ett halvår. Jeg vet ikke vad hans problem er."

Guardiola har ikke sagt ett ord. Eftersom han kostat vår klubb en halv miljard kronor er det kanske dags att han talar om saken.

zeshan
Søn 29. aug, 2010 kl. 17:18

Klibben sier jo at de sparer 60 mill?? så er det er dårlig deal eller ikke ?

Ibrahimovic loan to AC Milan agreed

www.fcbarcelona.cat

FC Barcelona and AC Milan have agreed a deal for Zlatan Ibrahimovic to move to the Italian club on loan for the entire season 2010/11 with the Rossoneri paying all his earnings.

Included in the agreement is the option for AC Milan to make the move permanent next summer for a fee of €24 million.

If the option to buy Ibrahimovic is taken up by the Serie A club then that could see FC Barcelona save approximately €60 million.

The deal was able to be done thanks to the collaboration of the player and the willingness of his agent to conclude the negotiations.

Rikard Robinson
Man 30. aug, 2010 kl. 22:32

mulig, overgangstullet med Barça fortsetter selvom vi har fått en ny president.. Mes Que un Club, mye av det under behandligen av Zlatan.. Rart vi sliter økonomisk?

Legg til din kommentar

Artikkelen er stengt for nye kommentarer.