Bale henrykt over Barça-interesse

Tottenham-stjernen innrømmer at en overgang til den katalanske hovedstad frister.

- Det er alltid spennende når en klubb som Barça er ute etter deg. Man vet aldri hva som kan skje, sier Gareth Bale.

Vil gi 40 millioner euro

Storspill for både Tottenham og det walisiske landslaget har ene og alene sørget for at 22-åringen har blitt et av Europas heteste overgangsobjekter.

I likhet med en rekke andre klubber skal Barça nå ha fått øynene opp for Bale. Ifølge Mundo Deportivo er det ikke helt umulig at Pep Guardiola kan se seg villig til å åpne lommeboken for å sikre seg flankespilleren.

Det ryktes at Guardiola vil gå med på å sende avgårde et bud som lyder på 40 millioner euro. Storklubber som Inter kan fort vise seg å gi ham konkurranse. Italienerne skal også ha Bale i søkelyset.

- Godt tegn

Tottenham-stjernen innrømmer at en Barça-overgang frister, og at han gjerne kunne tenke seg å spille noen sesonger i La Liga.

- Det er et godt tegn at Barça ønsker meg, og det er en fryd at jeg nå har flere valgmuligheter.

Hvis en overgang aldri går i boks, mener Bale at han er i stand til å kvalifisere seg til Champions League med Tottenham.

- Tottenham har mange muligheter denne sesongen. En av de største er muligheten til å kunne kvalifisere seg til Champions League, sier Bale.

Kommentarer

BLAUGRANA.NO modererer kommentarene, men alt innhold er kommentarforfatterens ansvar. Vi oppfordrer til å rapportere upassende kommentarer til oss (via linken i hver kommentar) slik at vi blir gjort oppmerksomme så raskt som mulig.

Ali
Lør 19. nov, 2011 kl. 03:57

Jeg trur han ville passet bra inn, MEN som Back:p Vi trenger en soolig og god venstreback og han ville ha passet inn uten noe problem selvom han er »kant» og alt for offansiv:) Men at Barça har tenkt å betale 40mill.Euro syns jeg blir for mye!

Ivar
Lør 19. nov, 2011 kl. 05:54

Blir for dumt å hente PL stjerner som ikke passer inn i laget.

saydul
Lør 19. nov, 2011 kl. 08:58

hvis han hadde spilt venstre back, tror meg hva som hadde skjedd for fc barcelona!!

Espen Storbakken
Lør 19. nov, 2011 kl. 09:01

Om Bale passer inn i laget tror jeg Guardiola skal få bestemme. Hvis Guardiola er interresert i Bale er det ikke

uten grunn. Bare ta Mascherano for eksempel, han har ikke spilt så mye anker han heller. Jeg tror også Bale hadde passet inn i 3-4-3 formasjonen, i og med at Pep selv har uttalt at kantene har mere ansvar for jobbe defensivt, noe som passer Bale bra med tanke på at han kan spille både kant og back.

Lars J
Lør 19. nov, 2011 kl. 09:03

Bale har ingenting på vår venstrekant eller høyrekant å gjøre. Hvis du har sett hva slags kamper han er kanongod i og ikke minst hva han er god på, så er det en opplagt sak at han ikke vil være en god signering som kantspiller. Som back derimot vil han være en vanvittig signering, men tviler på at Bale vil spille back eller at vi vil gi så mye for en back.

Petter Ove
Lør 19. nov, 2011 kl. 09:30

Tror ikke Bale vil nekte å spille venstreback på Barcelona når han ser hvordan Dani Alvez får lov å herje oppover banen. LEste en gang at Dani Alvez var den spilleren i LaLiga som hadde flest ballberøringer på motstanderens banehalvdel. Så en back på Barcelona er nok mer offensiv enn en back på Inter, og jeg tror Bale kunne passe godt inn i den rollen.

Jammi
Lør 19. nov, 2011 kl. 10:13

Tror Bale ville passet inn i Barcelona. Med farten og koordinasjonen hans så kunne han ha blitt avtageren til Abidal. Men han har kanskje ikke samme roen som vår #22. Og kanskje for offensive for å spille på Abidals plass. Han er mer av en Dani Alvs, men jeg har bare sett et par Tottenham kamper så jeg har ikke så mye vett om Bale.

Mats
Lør 19. nov, 2011 kl. 10:38

Enig med mange her. På midtbanen/kant passer han ikke inn, punktum. En backplass kunne han bekledd ganske greit, men ser ikke helt poenget i å bruke så mye penger for han for å plassere han på venstreback. Abidal holder enda noen år, og hvem vet? Kanskje Grimaldo er på A-laget når Abidal legger opp.

Henning
Lør 19. nov, 2011 kl. 12:03

Hvis vi henter han, vet jeg ikke helt hva resultatet blir. Men. Sannsynligvis kommer det en del innlegg fra den kanten da, og hvem skal da siktes på? Det eneste Bale er god til er å løpe, løpe og løpe litt mer. Gutten har fart, men teknikken er ikke bra nok, synes jeg.

Magnus
Lør 19. nov, 2011 kl. 12:58

Rossel har uttalt at han aldri vil betale 40 millioner euro for bale

petter’n
Lør 19. nov, 2011 kl. 13:16

bale kan spille back og hjelpe til offensivt også, sånn som alves <3

ove
Lør 19. nov, 2011 kl. 13:40

hvorfor ikke bare hente jordi alba?

Shajee
Lør 19. nov, 2011 kl. 14:53

Gareth Bale er alltid velkommen til FCBARCELONA han er en god og solid venstreback som vi trenger. Men selv om ikke akkuratt vil passe inn i spillet tror jeg ikke det vil ta lang tid for at han tilpasser seg Barcelonas fabelaktige fotballspill.

Ivar
Lør 19. nov, 2011 kl. 16:02

Espen Storbakken, du sier at hvis Pep er intressert i Bale så er det med god grunn. Behøver jeg å si noe mer enn Chygrynsky? Dette var en spiller Pep hadde klokketro på.

Uansett, Bale hadde aldri i verden passet inn i Barça. Det eneste han er god til er å bruke farten til å passere en spiller for å slå et innlegg eller skyte. Smartnessen hans er sikkert ok, men milevis unna det som trengs for å lykkes i en så spesiel klubb som Barcelona.

Adren
Lør 19. nov, 2011 kl. 16:35

Han Bale passer ikke inn, fordi tottenhems spillestil, er det nesten som Real, og Bales spillestill ligner Ronaldo. Jeg tror ikke han liker kjedilig tik-tak heller, Han er så fort med beiner, og han passer inn lag som skårer mål med kontra-attack.

TT
Lør 19. nov, 2011 kl. 18:22
Anders S
Lør 19. nov, 2011 kl. 18:25

En defensiv linje med Alves, pique, thiago silva og Bale hadde vært den beste i verden. Men det kommer neppe eller aldri til å skje. Med tanke på hva Redknapp, med flere, har sagt om bale tidligere, så snakker vi nok gode 400 mill for en eventuell overgang. Silva? 300-400 mill – p.g.a alderen blir den kanskje ikke fullt så høyt.

Rundt 750 mill. for to forsvarsspillere er i mine øyne uhyggelig sløsing – og varsler om en mentalitet som ikke er forenlig med verken lommeboken eller barcelona fc som ide.

Men her er det uansett om bare Bale……

Stian Nicolaysen
Søn 20. nov, 2011 kl. 04:12

Jeg er uenig med en stor del her, jeg tror Bale kunne passa utmerket på venstrekanten. Han leker seg i Premier League, hvor tempoet er et par hakk vassere enn i La Liga, hvorfor skulle han ikke greie det i Spania? Han har et hinsides rykk, et av de beste i verden. Han pissa på Maicon i 2 x 90 i Champions League. Men nå er det nå slik at hvis Pep eventuelt skulle kjøpe han, så er det selvfølgelig som venstreback. Det skjer ikke isåfall før til etter EM, når Redknapp tar over England, Tottenham får ny trener og Llevy får akkurat det han ønsker, eller mer. Llevy er trolig den smarteste formannen business-wise i engelsk fotball.

petter
Søn 20. nov, 2011 kl. 05:33

setter du bale oppimot villa på venstre vingen så er det no contest. bale er en utrolig..mye bedre ving en hva villa er i denne fasen av hans(villa) karriere. vi måtte hentet inn villa for fem år siden skulle han gjort det grisebra på vingen. det sagt, jeg ville da posisjonert ham som back som vår versjon av roberto carlos^^

Simen
Søn 20. nov, 2011 kl. 14:24

Ivar; dumt å hente PL-stjerner som ikke passer inn i laget? Mascherano var vel en PL-stjerne som blei slakta her inne da han ble henta, jeg hyllern! Han har hatt stor suksess i Blaugrana trøya og jeg mener at Bale har bedre utgangspunkt til å greie det, enn det Masch hadde.

Og hva gjelder Chrygynskij så er det vel ikke helt sant at Pep hadde klokketro på han?

Han spilte én god kamp mot Barça i en supercup kamp, mulig de speida litt på han først også, men Pep ble iallefall imponert, tok sats og henta han.

Mannen fikk vel ikke akkurat mange sjansene til å vise hva han kunne og når han fikk det så greide han det ikke.

philip
Man 21. nov, 2011 kl. 14:50

bale kan spille over hele venstre siden han er som alves, en vingback han passer bra inn

Ivar
Man 21. nov, 2011 kl. 15:18

Simen du avslører atter en gang din manglende fotballforståelse. At du sammenligner en klassisk engelsk dribleving med en søramerikansk midtbanespiller er ganske utrolig. De fleste søramerikanske spillere har pasningsfoten i seg, men når man spiller i alle engelske klubber untatt Arsenal, må man være tøff i taklingene og slå lange upresise pasninger. Macherano har alltid vært en god ballspiller, han trengte bare å komme hit for å få det frem. Bale derimot er en helt annen type spiller som kun løper fort, dribler, slår innlegg og skyter bra. Det er slik fotball han har vokst opp med hele livet, så det er helt usannsynlig at har noe å gjøre i Barça. Jeg skjønner ikke hvordan du kan gi han bedre forutsetninger for å lykkes i Barça enn Mach. Er det fordi han på sitt beste er mer underholdene å se på? Jeg kan umulig finne noen rotfaste argumenter som favoriserer Bale foran Mach. Jeg håper for din skyld at du ikke finner noen heller, og det heller var ren refleks å være uenig det jeg sier.

Simen
Man 21. nov, 2011 kl. 20:34

Vel, du har tydeligvis ikke sett Masch spille Liverpool-kamp?

Én ting er at man er avhengig av å gå tøffere inn i dueller osv. i England, men Masch var jo den mest grisete spilleren i PL på den tiden, han var jo like fæl i taklingene som Pepe er for Real Madrid.

Heldigvis greide Guardiola å få fram det elegante i ham, framfor det krigerske.

Og at han kommer fra Sør-Amerika ha da ikke noen ting med saken å gjøre, har det vel? Fakta er at han VAR en gris i Liverpool, mens Bale ER et teknisk fartsvidunder i Tottenham, derfor mener JEG at han har bedre forutsetninger enn det Masch hadde.

Og når Pep får Mascherano til å spille Tiqui taca, så kan han da fint klare å få Bale til å gjøre det også!

Ivar
Man 21. nov, 2011 kl. 21:48

Vel, du har tydeligvis ikke sett Mach spille landskamper før han kom til Barça.

Har et et ballspillende lag behov for et fartsvidunder med skylapper? Nei.

Så du mener at fotballkulturen i Sør Amerika kontra England har ingen innvirkning på om en spiller kan lykkes i Barça? Hvis svaret ditt er ja, betyr det at hvem som helst kan lykkes i hvem som helst klubb. Er det like lett å få en søramerikaner til å lære seg Barça stilen som en ultradirekte engelsk dribleving? Stol på meg, Bale kommer aldri i havet til å havne i Barça fordi han rett og slett ikke passer inn. Dette er kun oppspinn, slik som mye annet og selv om Pep liker Bale som spiller skjønner han at Bale aldri kommer til å tilpasse seg i samme grad som Mach. At du i det hele tatt sammenligner de to er komisk. Ville heller sammenlignet Bale med Hleb som er ganske like i stilen. Klarte han å tilpasse seg? Nok sagt om dette tulleryktet.

Simen
Man 21. nov, 2011 kl. 23:17

Vel jeg sammenligner vel Masch med Bale fordi Masch, som jeg allerede har sagt var en grisete fotballspiller i England, det er absolutt ikke Bale!

Og, ja jeg mener at nasjonalitet har lite å si, se f.eks. på Eriksen eller M. Laudrup, Laudrup var en stor suksess i Barcelona, det samme kan Eriksen også bli dersom han blir hentet, de er fra norden.. Skulle ikke tro det men.

Bale, som da er WALISISK, ikke Engelsk, som du sier..

Og jeg mener ikke at hvem som helst fotballspiller kan spille i hvilken som helst klubb, men jeg mener at en hvilken som helst _god_ fotballspiller (Bale) kan tilpasse seg hvilken som helst klubb og spillestil dersom man har de riktige holdningene og ikke minst en riktig og god trener (Guardiola).

Så igjen, JEG mener at Bale kan være en god, og ikke minst perfekt signering. Og JEG mener at han har bedre forutsetning for å bli suksess i Barcelona, mot det Masch hadde.

I tillegg kan Bale spille like bra på venstre back.

Legg til din kommentar

Artikkelen er stengt for nye kommentarer.