Cuenca for Bale?

Gareth Bale har lenge vært nevnt som en potensiell signering for Barcelona, nå ryktes det at Guardiola skal kvitte seg med tre unggutter for å finansiere kjøpet.

Daily Mirror mener å vite at waliseren Gareth Bale er satt på toppen av Barças ønskeliste, foran Jordi Alba, Thiago Silva og Neymar. Han kommer ikke billig og derfor er Isaac Cuenca, Cristian Tello og Jonathan dos Santos gjort tilgjengelige for salg.

De eventuelle salgene av disse spillerne vil ifølge avisen inkludere en tilbakekjøpsklausul, lignende den Oriol Romeu tilsynelatende skal ha.

Arsenal følger med på Cuenca og Tello, mens Chelsea skal være interessert i alle tre.

***

Vil dere se Bale i Barça-trøye? Hvor mye er dere i tilfelle villige til å ofre for denne signeringen?

Kommentarer

BLAUGRANA.NO modererer kommentarene, men alt innhold er kommentarforfatterens ansvar. Vi oppfordrer til å rapportere upassende kommentarer til oss (via linken i hver kommentar) slik at vi blir gjort oppmerksomme så raskt som mulig.

Tom
Ons 8. feb, 2012 kl. 10:48

Dette har jeg etterlyst lenge nå! men er blitt litt usikker på om han er ballsikker nok til bli en «alves» på venstresida…men det er jo en spennende spiller da..

Tor E.
Ons 8. feb, 2012 kl. 10:48

Jeg vil hvertfall ikke se Tello forsvinne!

ibrahim
Ons 8. feb, 2012 kl. 10:52

jeg vil ikke at noen skal bort fra barcelona

Zlatan
Ons 8. feb, 2012 kl. 11:19

Hmm, tror ikke Bale er verdt alt dette. OK han er god, men gi opp de 3 beste talentene er vel litt mye. Tror nok Tello kan bli like god som Bale over tid. Og kanskje Bale blir som Owen i Real Madrid… hvem vet… Pep vil jo spille en champions league finale med bare egenproduserte spillere, og hvordan skal han få til dette hvis han kjøper sånne spillere. Champions League finalen 2014: Valdes-Montoya-Pique-Puyol-Busguets-Fabregas-Thiago-Xavi-Iniesta-Messi-Tello! Cuenca fra benken:)

Lenny
Ons 8. feb, 2012 kl. 11:57

Håper ikke det er noe hold i disse ryktene! Barça har ikke bruk for Bale, sats heller på ungguttene! Bale er definitivt ikke verdt de 3 ungguttene. Men blir vel en slags «utlånsavtale» om det inngår klausul på tilbakekjøp.

Mikal
Ons 8. feb, 2012 kl. 12:09

Vill egentlig beholde alle, men HVERTFALL Tello… Gutten er ett supertalent, makan for et rykk gutten har

lasse gjervik
Ons 8. feb, 2012 kl. 12:21

God deal. Men tror tello har barca-potensiale, så hadde vært synd om han forsvant..

barcafan
Ons 8. feb, 2012 kl. 12:25

må ikkje selle Tello!! han er ekstrem! for ein spiller, for eit rykk! han blir bedre en Bale lett!

Adnan Ljubovic
Ons 8. feb, 2012 kl. 12:25

Vi burde ikke kvitte oss med alle tre. Kanskje dos Santos ettersom det er han som har imponert minst. Mens Cuenca kan diskuteres selvfølgelig. Men Telle har vist hva han er god for. Men Bale er en veldig god spiller og kan både spille venstreback og venstreving, som gir oss muligheten til å bruke han på back i tilfelle Abidal ikke er tilgjengelig.

Jens-Olav Strand
Ons 8. feb, 2012 kl. 12:27

Er enig med mange her om at jeg heller vil se f. eks. Tello utvikle seg framfor å hente inn Bale. Samtidig blir Abidal eldre, og jeg tror ikke Adriano klarer å fylle skoene hans på en eventuell venstre backplass, så om Bale kommer må det være med forutsetninger om å erstatte Abidal. Selv om jeg helst skulle ønske at Abidal ikke blir noe eldre..

Henrik
Ons 8. feb, 2012 kl. 12:30

Jeg ser ikke potensialet til Jonathan dos Santos, så kan gjerne selge han. Ikke at jeg vet bedre enn Pep, for all del. Tror heller ikke Tello eller Cuenca kommer til å bli vinger av ypperste verdensklasse, men en del av et rotasjonssystem eller backups.

Kristian
Ons 8. feb, 2012 kl. 12:50

Ikke selg Cuenca og Tello, men de kan kvitte seg med Dos Santos ;)

Mats Torbergsen
Ons 8. feb, 2012 kl. 12:53

Kan ikke fatte å begripe hva poenget med å fostre opp talenter skal være når man bytter de bort mot spillere som (ja er gode spillere) men ikke har Barçasystemet i blodet. Det er jo det som gjør de så gode, alle vet hva alle skal samtidig, det kan ikke kjøpes for penger. Rotingen med 3-4-3, Pedro på benken og nå dette tyder jo på at Pep antakeligvis er inne i en vill kokainperiode.

nik
Ons 8. feb, 2012 kl. 12:56

Kjøp heller Jordi Alba, som er bedre defansivt en Bale. Alba er også Barça-produkt + catalaner, og vil gli rett inn i laget. Dessuten er han mye billigere. Bale vil aldri komme til Barça. Dette må vi bare ta med et klype salt. Visepresidenten har jo nettopp avvist enhver kontakt angående Bale, og dette taler dithen at Barça ikke vil bruke så mye penger på en spiller som Bale.

Anders S
Ons 8. feb, 2012 kl. 13:25

«En stor klype salt» er vel også stikkordet? Alt som har med overganger å gjøre, vil jeg ha fra offisielt hold før jeg betrakter det som endelig.

Kontrafaktisk: La oss si at dette er tilfellet, er det greit, riktig, smart? Umulig å si. Men det er nokså optimistisk å tro at man for all evighet kan skape et lag utelukkende med egenproduserte spillere. Det er greit med en Eto, Henry, Yaya, Ronaldinho, Deco, Ronaldo, Cruyff, Maradona, Sanchez, Alves, Abi osv osv fra tid til annen. Er det ikke? Man trenger å kjøpe noen spillere for å henge med i toppen.

Er Bale en slik spiller? Og er det riktig å ofre tre stykker fra det lovpriste akademiet for en spiller av Bales kaliber? Selve «holdningen» bak en slik overgang vil jo signalisere en liten retningsforandring? Ut med stammen, og inn med noe fremmed.

Jeg må være så ærlig å si at jeg har begrenset tro på Dos Santos og Cuenca. Glimrende spillere, for all del. Men er de gode nok for en klubb som har ambisjoner om å forbli verdens beste fotballag?

Tello derimot, han har jeg likt fra første stund. Han er sikkert «uferdig» som spiller. Men jeg tror han kan ta nivået. Jeg blir svært skuffet om han forsvinner.

Jeg tviler uansett på hele greia.

Kenneth
Ons 8. feb, 2012 kl. 13:49

Det hadde vært moro å sett Bale i Barça drakta, men hvis vi må gi opp 3 av våre største talenter så er han ikke verdt det, vi må i så fall se hvordan de utvikler seg. Jeg vil heller se Neymar i Barça drakta i stedet for Bale.

Pedro
Ons 8. feb, 2012 kl. 14:06

Vi har en sterk nok tropp nå, og ved å beholde talenter vil vi ha en i fremtiden. Ja til mer la masia-spillere i a-lagstroppen! Hvis vi skulle ha kjøpt noen, stemmer jeg for Silva eller Alba. Bale har blitt for offensiv i spillestilen til å kunne matche den defensive tryggheten til Abidal. Og kantspillere er ikke mangelvare. Pedro, Affelay, Villa, Alexis, Tello, Cuenca, Alves og Messi er alle kvalitetskanter som slåss (noen mer enn andre) for å få spilletid.

Victor Evjen
Ons 8. feb, 2012 kl. 14:11

Barçastuff skrev at dette ryktet var 100% fake. Verdt å bemerke ettersom de vanligvis har rett

Lenny
Ons 8. feb, 2012 kl. 14:14

Synes ikke dos santos fortjene all den kritikken han får her, han er en meget solid pasningsspiller på midten som har imponert i flere innhopp på a-laget. Han har potensiale til å bli den nye xavi

youssef
Ons 8. feb, 2012 kl. 14:27

fjern han a, han passer ikke inn i barcelona! , dessuten har vi gode kanter! pedro og villa?

Shajee
Ons 8. feb, 2012 kl. 14:27

Jeg har ingenting imot lynraske GARETH BALE! han er en stjerne, men beholder vi Cuenca og Tello får vi to stjerner. Tello har potensialet til å bli en stjerne, jeg tror forsatt at Tello kommer til å bli en stor spiller. Gareth Bale er en annen type spiller litt mer, løpsavhengig spiller. Barcelona fotball handler om å være iskald rolig presis. Gareth bale er en mer kontringsspiller. Og synes derfor at vi burde beholde unggutta ! Det vil vi tjene på om 1 eller 2år:)

Nico
Ons 8. feb, 2012 kl. 14:48

skal sil litt info om Bale:

han spiller oppe heletiden og er rask,dribling og sjurer hardt /fine mål. men han klarer ikke spille nede og hjelpe forsvar,, det må dere se når dere sen en Tottenham kamp. cuenca er bare 19/20 åring gutt som har veldi god fram tid på seg med oss alle pro barca spilleran og lære mye taktikk av de og bli bedre enn han er nå om 20 år.

Nico
Ons 8. feb, 2012 kl. 14:49
Ivar
Ons 8. feb, 2012 kl. 15:06

Dette er bare vås. Skal en ultradirkte lynving fra Wales opprettholde flyten i tiqi taqaen vår? Neppe, dette er kun et av mange tåpelige rykter.

Daniel
Ons 8. feb, 2012 kl. 15:07

Bale er god! Men er sikker på at Tello og Cuenca kan bli minst like gode i forhold til Barças taktikk ;) dos Santos blir også spennende å se hvordan får det til! Ville vært et forferdelig scenario å selge alle disse! Glemmer aldri salget av Giovani dos Santos! Katastrofe det var å kvitte seg med han!

Tommy
Ons 8. feb, 2012 kl. 15:14

Personlig håper jeg Bale kommer til klubben, men ikke på bekostning av Cuenca og Tello, da jeg tror begge disse vil bli veldig gode i Barcelona.Største grunnen til at jeg gjerne vil se Bale er at vi da vil bli klart bedre i kontringsspillet vårt. Bale har også en veldig god skuddfot,noe som også forhåpentligvis ville gjøre oss litt mere farlig ifra distanse.

Alexis
Ons 8. feb, 2012 kl. 15:23

jeg vil ha bale men ikke for tello

Bjørn
Ons 8. feb, 2012 kl. 15:25

Synes ikke noe om dette, jeg mener Tello er ett enormt talent og vi burde fortsette å utvikle han !

Tom
Ons 8. feb, 2012 kl. 15:26

1 eller 2 mot bale er greit, men blir drøyt med tre store talenter.

Markus
Ons 8. feb, 2012 kl. 15:41

Tello er den eneste av de som er god.(Dos Santos= feilpasning etter feilpasning, mister ballen for lett.( berre messi som kan miste ballen på Barça fordi han gjer det godt igjenn)) Bale er bedre, så ja det er verdt det ;)

Tord
Ons 8. feb, 2012 kl. 16:38

Guardiola er meget dum hvis han kvitter seg med framtiden til Barça.Det ville vært utrolig trist,Men jeg tror han forstår selv om han gjerne vil ha Bale at det neppe vil være lurt å selge de tre.

Rune BS
Ons 8. feb, 2012 kl. 16:46

Barcelona selger ikke disse spillerne uten tilbakekjøpsklausul. Dette KAN være et smart trekk, men det er vel av de mest riskye jeg kan tenke meg akkurat nå. Worst come to worst så slår ikke Bale til mens våre 3 talenter gjør det stort. Da kan dette bli veldig dyrt og farlig for FCB.

Jonas
Ons 8. feb, 2012 kl. 16:59

Bale er ikke verdt de tre, vi kan låne de bort eller sette de på kjøpsklausul. Vil ikke ha Tello, Cuenca eller Dos Santos bort fra Barcelona.

Knut
Ons 8. feb, 2012 kl. 17:06

Tello er ikke dårligere enn Bale, så dette vil være et dumt bytte. Barcelonas store problem er hårreisende treige midtstoppere. Puyol er snart ferdig, og bør begynne å spille golf istedenfor fotball til sommeren.

Heller Thiago Silva, men ikke i bytte mot Tello. Tello er verdensstjerne om et år.

kristoffer
Ons 8. feb, 2012 kl. 17:09

For guds skyld ikke selg Tello!!!

han kommer til å bli god!

kristoffer
Ons 8. feb, 2012 kl. 17:25

men bale er den beste sammen med silva i PL. For dere som mener at bale ikke er god. så se mer på tottenham kamper!

Jonas
Ons 8. feb, 2012 kl. 17:29

Bale er drit god, men Tello, Cuenca og Dos Santos er bedre å ha enn bare Bale.

petter
Ons 8. feb, 2012 kl. 17:30

føler at cuenca og dos santos ikke blir veldig mye bedre, men vil absolut beholde tello, men siden vi har thiago, rafihna, fontas, gerard defoul ( eller hvordan det skrives) sergio roberto, jean marie dongou osv ville det veel ikke blit det største tapet når vi får inn en spiller som bale!

Andres
Ons 8. feb, 2012 kl. 18:05

Håper for all del at dette ikke stemmer! Tello og Cuenca er to spillere jeg har stor tro på! At dos santos forsvinner tror jeg er like greit. Latterlig å selge to 20 åringer med kjempe potensial, som i tillegg er katalanere for å hente Bale, en spiller som muligens vil slite med å tilpasse seg barca stilen. Nei, la cuenca og tello bli i barca og når man skal erstatte Abidal så syns jeg det naturlige valget er jordi alba! Bale kan bli i England!

Jp Viken
Ons 8. feb, 2012 kl. 18:41

Bale blir tidenes flopp i Barcelona… Er enig i at rykket og skuddet er flott, men pasningsprosenten er alt for dårlig… Jeg nekter å tro at Guardiola driter på sin egen spillestil, i tillegg til at han mister to vanvittige talenter. Og for hva? En spiller som er synlig i ti minutter før han forsvinner!?

IKKE KJØP BALE!

Tici Taca <3

Jp Viken
Ons 8. feb, 2012 kl. 18:42
Morten
Ons 8. feb, 2012 kl. 19:10

Jeg synes at vi skal beholde Tello og selge cuenca og Dos Santos. Og kjøpe Bale

Ali
Ons 8. feb, 2012 kl. 19:32

Hva svarte,skal vi selge Cuenca,Tello og Dos Santos?Jonas du har helt rett.Vi kan ikke selge Tello eller Cuenca,vi kan bare selge Dos Santos.Tello blir bedre enn Bale i 22 årene.Vi trenger bare Jordi Alba og Thiago Silva ikke noen andre.Tror nok vi har så mye penger til å kjøpe de.Hva skjer vis vi selger Dos Santos og Sergio Roberto?Bare et spørsmål,mener ikke at vi skal selge dem,bare spørr.

Håvar
Ons 8. feb, 2012 kl. 19:41

Dummeste man gjør er å selge Tello!!! Håper for guds skyld at det er bare rykter

Nico
Ons 8. feb, 2012 kl. 19:52

@Håvar

det håper jeg også.

hvorfor trenger barca bry seg om Bale vi har nok av gode spillere, Tello/Cuenca og dos Santos, de tre er våre nye unge spillere hvorfor skal barca snakke om å bytte, låne elle skjøpe.

se en ting: Pique,Fabregas, hvor kom de spilleran fra og hor spilte de før? nå er det Romeo, barca vil hente han tilbake til Barça? hva er det barca tenker med? de får så mange gode talenter også miss bruker de spilleran til en an club… jeg syens barca er verdens beste til å utvikle stjerne spillere og vi skal være verdens beste lag bare av å utvikle spillere.

Stian
Ons 8. feb, 2012 kl. 20:36

Nekter å gi slipp på Tello, fantastisk artig å se han spille!

petter
Ons 8. feb, 2012 kl. 21:53

neeeei!! vil ikke ha bale i barca. frykter det kommer til å bli et zlatankjøp, og vi trenger han ikke nå som Tello blomstrer. jeg kommer til åbli forbannet hvis barcelona skal selge disse tre talentene får å kjøpe en spiller som kanskje ikke klarer og levere i barca-drakt.

har heller sett for meg han i milan drakt ellerno.

petter
Tor 9. feb, 2012 kl. 02:52

zlatan og villa var rundt 28 når de ble hentet.. alt for sent for offensive spillere. hva er bale..22?

Ivar
Tor 9. feb, 2012 kl. 15:47

Bale er fortsatt ung, men hans spillestil står i så sterk motsetning til Barças filosofi at et slikt kjøp ikke hadde vært positivt for noen parter. Skjønner ikke hvordan folk her kan se for se han i Barçadrakt. Hva blir det neste? Walcott?

petter
Tor 9. feb, 2012 kl. 21:54

er liten vits med spillere som bare er eksperter på småspill på kanten og forsåvidt i angrepet også. vi trenger spillere som utfyller hverandre. samuel eto`o er jo et godt eksempel, han bidro lite til tiki takaen. uansett er bale bedre på småspill en han får kreditt for, det er bare det at han utnytter farten ofte. tottenham er vel også et av de laga i europa som minner mest om oss i spillestil. jeg støtter kjøpet av bale, eller tilsvarende..i og med jeg synes vi blir stående og stange i mange kamper. vi trenger spillere med fart som kan overlappe midtbanen på kanten. det er sånt det blir mål av. bare se hva backene på brasil har drevet med i alle år

Are F.Viken
Tor 9. feb, 2012 kl. 22:10
petter
Tor 9. feb, 2012 kl. 23:17

bale bør aldri etter min mening bli kjøpt som ving, men som fremtidig venstre back. en ny alves. men det er ikke noe vi bør eller kan blakke oss for.

Ivar
Fre 10. feb, 2012 kl. 04:44

Bortkasta penger, Abidal har jo nettopp signert ny kontrakt. Kald som få samt et klokt fotballhode som Bale aldri vil komme i nærheten av. Når Abidal legger opp er Jordi Alba klar til å ta over, mens Bale mest sannsynlig spiller i madrid eller city, der han passer inn. Bruk heller penger på en eller annen lege som kan få orden på alle hamstringskadene vi sliter med. Får vi orden på det, har vi egentlig ikke bruk for noen andre enn de som blir tatt opp fra b-laget.

petter
Fre 10. feb, 2012 kl. 09:31

sjekk ut de beste spillerne vi på et ethvert tidspunkt vi har hatt i klubben ivar. de har så godt som aldri vært spanjoler. har vi pengene bør gode utlendinger hentes.

ikke noe vondt om jordi alba, men han har vel ikke bevist nok til å gå inn som førstevalg på vb hos oss. eller har han det? har ikke sett ham så mye må jeg innrømme. abidal er forsåvidt også god nok akkurat nå defensivt på den plassen. men det er klart, det skapes svært lite på venstre siden sammenlignet med høyre

Ivar
Fre 10. feb, 2012 kl. 15:04

Petter, sier ikke at man ikke kan hente spillere fra andre land, men Bale er kansje den typen spiller som passer minst inn i Barça systemet. Det eneste han kan er å drible, skyte og slå innlegg, defensivt er han ikke stort bedre enn Espen Ruud. Skal det på liv og død brukes penger i sommer, synes jeg det skal være en vi har bruk for. Men når jeg tenker meg om kommer jeg frem til den samme konklusjonen hver gang, vi har jo ikke behov for noen nye spillere. Når alle er skadefrie, kan vi stille 2 knallsterke startellvere.

Oliver
Lør 11. feb, 2012 kl. 23:18

Det hadde vært et lite kupp med Neymar og Thiago Silva isteden for Bale, men viss vi må selge de talentene vi selv bygger opp, ikke verdt det.

sivert
Søn 12. feb, 2012 kl. 09:47

vest han kjæm tell barca, då bi e gla <3

Alexis
Man 13. feb, 2012 kl. 08:05

Jeg kunne egentlig godt ha BALE ! :-D

Legg til din kommentar

Artikkelen er stengt for nye kommentarer.