Dagens lansering av reklamekampanjen mellom Qatar Airways og FC Barcelona kan tyde på at samarbeidet mellom partene blir forlenget.
Både Neymar og Gerard Piqué var til stede da Qatar Airways og Barcelona lanserte sin ferske reklamefilm i Doha i Qatar tidligere i dag. Sammen med dem var også Javier Faus som er klubbens økonomiske visepresident. Faus avslørte at Barca er på leting etter ny hovedsponsor i og med at den nåværende kontrakten med Qatar Airways utløper i 2016.

– Vi trenger en ny sponsor, og siden vi ikke har hatt noen problemer med Qatar Airways tidligere, vil de være vårt førstevalg.

Mulig navnskifte for Camp Nou

Akbar Al Baker, CEO for Qatar Airways, skal i følge SPORT ha uttalt at det kan bli aktuelt å kjøpe opp rettighetene på navnet til Camp Nou, hvis en fornyet sponsoravtale går i boks.

– Alt er mulig for vårt selskap, og det vil nok dukke opp noen overraskelser etter hvert. En av dem kan være navnskifte for Camp Nou.

Qatar Airways mener selv at selskapet har «de samme verdiene som Barcelona», og at de håper å kunne fortsette samarbeidet. Til nå har selskapet sponset Barca med beskjedne 30 millioner euro årlig, men klubben ønsker å øke med 20 millioner til om samarbeidet fortsetter.

Stjernespekket reklamefilm

Etter at Qatar Airways første reklamefilm med Barca, «The Land of FC Barcelona», ble en stor suksess, lanserte de i dag en etterlengtet to-er. Hele fem av klubbens a-lagspillere tar del i reklamefilmen, der de besøker noen av flyselskapets mest etterspurte destinasjoner. I den minuttlange filmen kan man blant annet se hvordan Luis Suárez leker seg som cowboy i Dallas, en Lionel Messi ikledd karatedrakt i Seoul og forsvarskjempen Piqué i full gang med miming langs Paris’ travle gater.
Reklamefilmen vil bli oversatt til både engelsk, arabisk og katalansk i håp om å oppnå like stor suksess som forgjengeren. Al Baker virket svært fornøyd under pressekonferansen:

– Vi kan med glede lansere vår nyeste kampanje i samarbeid med noen av FC Barcelonas største stjerner. Qatar Airways håper at våre passasjerer og fotballfans rundt om i verden vil nyte filmen.



Foto: FCBarcelona